سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی برتر

نقد و بررسی اپل آیفون 11

آیفون 11 با دوربین دوگانه‌ی توانمند، پردازنده‌ی بی‌رقیب، شارژدهی بسیار خوب و برچسب قیمتی 700 دلاری، عرضه شد

آیفون 11 در اصل مدل به‌روزشده آیفون XR است که سال قبل، پرفروش‌ترین آیفون در تاریخ اپل شد. قاب رویی و نمای جلویی هر دو آیفون دقیقا یکسان است؛ همان طراحی، همان صفحه‌نمایش 6?1 اینچی با رزولوشن 720 پیکسلی و پنل LCD با گوشه‌های گرد، همان صفحه‌نمایش غول‌پیکر و همان بدنه آلومینیومی.

آیفون 11 در کنار برچسب‌ قیمتی ارزان‌تر، اکنون تجربه‌ی عکاسی بسیار بهتری را در سناریو‌های متنوع‌تر به‌ارمغان می‌آورد، بدنه‌ی مقاوم‌تری در برابر آب و گردوغبار دارد، توان پردازشی فوق‌العاده‌ زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به‌ادعای اپل، کاربر را یک ساعت بیشتر از گذشته همراهی می‌کند. گرد آمدن تمام موارد یادشده در دل گوشی هوشمندی که از جدیدترین نسخه‌ی iOS بهره می‌برد، باعث می‌شود تا بسیاری از علاقه‌مندان و کاربران اکوسیستم اپل، نسبت به خرید آیفون 11 ترغیب شوند.

طراحی آیفون 11

طراحی آیفون 11 شباهت زیادی با iPhone XR سال 2018 دارد. در واقع اگر این دو دستگاه را در کنار هم قرار دهید، نمیتوانید از نمای جلویی آن ها را از هم تمیز دهید.

در بخش پشتی اما، شرایط کمی متفاوت است. دیگر تفاوت این دستگاه در بخش پشتی، پایین تر آمدن لوگو اپل است و کلمه “iPhone” هم از آن حذف شده است.

 

apple iphone 11apple iphone 11

 

مقاومت در برابر آب بیشتر شده و اپل ادعا می‌کند شیشه صفحه‌نمایش و قاب پشتی مقاوم‌تر است. برآمدگی دوربین کمتر و به زیبایی با شیشه قاب پشتی هماهنگ شده که به نوبه خود تلاش قابل‌تحسینی است،

نرم‌افزار و رابط کاربری

 

نمایشگر و اسپیکر

 

نمایشگر آیفون 11 دقیقاً همان نمایشگری است که اپل در گوشی آیفون XR استفاده کرده بود؛ صفحه نمایش گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 6.1 اینچی دارد.

 

iphone 11iphone 11

 

رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1792 در 828 پیکسلی بوده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود و حاشیه های نمایشگر گوشی نسبتا باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. این نمایشگر دقت رنگ خوبی دارد و مینیمم و ماکسیمم روشنایی آن خوب ارزیابی میشود اما به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ های جذاب و کنتراست فوق العاده ی پنل های OLED را تولید کند. . ناگفته نماند که این نمایشگر از حجم رنگی P3 و تکنولوژی TrueTone نیز پشتیبانی میکند.

به شخصه فکر میکنم که نمایشگر این گوشی، ضعیف ترین بخش آن به شمار میرود. و بهتر بود که اپل از یک نمایشگر OLED در این گوشی استفاده کند.

 

دوربین

 

بازده و عملکرد

 

باتری

باتری که در قلب این محصول بکار رفته از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعتی دارد.با توجه به مشخصات فنی دستگاه و این مسئله که آیفون XR یک باتری 2942 میلی آمپر ساعتی داشت، پیش‌بینی می‌کنیم باتری iPhone 11 به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید.

شارژدهی باتری آیفون 11 بسیار خوب است. با استفاده ی معمولی، این گوشی در پایان روز 30 درصد شارژ خواهد داشت. استفاده معمولی من از این گوشی شامل وبگردی، پخش فیلم و موسیقی، فضای مجازی و کمی بازی میشود. باتری این گوشی نسبت به نسل قبل بهبود داشته است اما این بهبود چندان چشمگیر نیست.

فرآیند شارژ این گوشی با شارژر 5 واتی که درون جعبه گوشی است بسیار آرام صورت می‌پذیرد. شارژ کامل این گوشی (از صفر تا صد) سه ساعت و نیم طول می‌کشد که بسیار ناامید کننده است. که در اواخر سال 2019 اصلا مناسب یک گوشی هوشمند نیست. اگر می‌خواهید شارژ سریع را تجربه کنید باید شارژر 18 واتی اپل را به طور جداگانه تهیه نمایید.

 

جمع‌بندی

صرف‌نظر از طراحی تکراری، تقریبا تمام مشخصه‌های فنی آیفون 11 نسبت به آیفون XR، پرفروش‌ترین گوشی نیمه‌ی نخست سال 2019 ارتقا یافته و در عین حال، قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آن 50 دلار کاهش یافته است. این گوشی هوشمند دیگر نسخه‌‌ی خاص «R» از پرچم‌دار محبوب و گران‌قیمت اپل محسوب نمی‌شود؛ در حقیقت نسل جدید از «پرچم‌دار اقتصادی» اپل با نام «آیفون 11»، نقش پرچم‌دار پیش‌فرض را در خانواده‌ی آیفون‌های 2019 ایفا می‌کند. برچسب قیمتی 700 دلاری آیفون 11 در حضور محصولات توانمندی همچون وان‌پلاس 7 پرو، به هیچ‌وجه معقول به‌نظر نمی‌رسد؛ اما چنانچه به اکوسیستم اپل تعلق‌خاطر دارید، آیفون 11 مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخابتان خواهد بود.

آیفون 11 به‌لطف پردازنده‌ی خارق‌العاده‌ی A13 Bionic به‌لحاظ توان پردازشی خام، فرسخ‌ها از رقبا فاصله دارد، در کاربری‌های روزمره یک روز تمام شما را همراهی می‌‌کند، عکس‌هایی فوق‌العاده در طول روز می‌گیرد و عکاسی با حالت Night آن در طول تاریکی شب بسیار لذت‌‌بخش است. شاید بتوان مهم‌ترین نقطه‌ضعف آیفون 11 را به‌خصوص برای افراد نکته‌سنج، استفاده از نمایشگری با وضوح 1792 × 828 پیکسل و حاشیه‌های قطور دانست. آیفون 11 برای بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان، تجربه‌ای مشابه برادران «پروی» این گوشی با قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر به‌ارمغان می‌آورد.

 

نقاط قوت

  • عملکرد پردازشی سریع
  • دوربین دوگانه و ویژگی Nigh Mode
  • اسپیکرهای قدرتمند
  • طراحی خوب با رنگ های جذاب
  • عملکرد عالی فِیس آیدی
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • نمایشگر معمولی
  • شارژدهی متوسط
  • عملکرد ضعیف شارژر